Secciones
Servicios
Destacamos
Clar que això se dia ahir quan hi havia colomers i coloms - revolant contents-, pero que, hui en dia, rar és vore'ls. En canvi, ... tórtoles sí que abunden i pareix que hagen espantat als cantarins rossinyols, que desaparegueren com els abellerols. Merles, palputs i blanques encara ne queden per a que quan te visiten no te deixen ni un gra de raïm en la vinya, ni mangranes ni caquis ni nyispros que no els vullguen picar. I com també les boniques fardetes se te mengen les armeles i els pinyonets, de postres, si ne vols tindre, caldrà comprar-les en el súper, perque sols me queden garrofes -que de sobra ne tinc i ni els conills acaben en elles-, puix ni les batuse ni les venc. I també com diu una cançoneta: «En terreny ben ferm i fort / vaig plantar una figuera / i tinguí tan mala sort / que ni mengí figa d'ella.»
Aixina que com tampoc pel camp se veu guarda que collites guarde i pocs llauradors que sembren plantes, els camps nostres perden verdor i s'estan secant -i molt més aquells taronjars que se plantaren prop de la montaña-, pels preus que se donen en el mercat les seues fruites. I com ya pocs volen treballar la terra, eixa que adés era el seu sustent i el pervindre de la família, l'horta s'abandona esperant se faça allí algún polígon industrial, chalet o casa rural.
I com per ciutats i pobles no solament circulen persones honrades, ya ni se deixa la porta de par en par, per a que entre qui vullga com abans, (i el gos i el gat se passegen per la casa, corral i carrer, quan se cansen d'estar parats, ya que, ahir, a ningú dels dos, l'amo/a els traïen a passejar); hui, està tancada i en el forrellat passat per a que cap roder puga entrar. O una rata o un gat, dels molts que van solts buscant el seu menjar pels contenidors del fem.
Pero, igual que «a on hi ha gra van els coloms», a la política ne van alguns -i ne són massa-, no per a eixercir un noble servici, sino per fàcilment medrar, viure be i comprar-se pisos i chalets.
¿Tienes una suscripción? Inicia sesión
Publicidad
Publicidad
Te puede interesar
Publicidad
Publicidad
Esta funcionalidad es exclusiva para suscriptores.
Reporta un error en esta noticia
Comentar es una ventaja exclusiva para suscriptores
¿Ya eres suscriptor?
Inicia sesiónNecesitas ser suscriptor para poder votar.